ОБЩИНА ОПАКА приема документи за заемане на длъжност
„Социален асистент“ и документи от кандидати за потребители в социалната услуга „Асистентска подкрепа“
Община О П А К А в качеството си на доставчик на социална услуга „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги О Б Я В Я В А, стартира приема на документи от кандидати за заемане на длъжност „Социален асистент“ за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа”.
„Асистентската подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“.
Потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, съгласно Закона за социалните услуги са следните целеви групи:
- лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
- деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
- Лицата желаещи да бъдат назначени на длъжност „Социален асистент“ за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа” по реда на Закона за социалните услуги е необходимода подадат следните документи:
- Заявление – декларация (по образец):
- Документ за самоличност (за справка);
- Автобиография;
- Копие на документ за придобита образователно-квалификационна степен за завършено основно образование;
- Декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер за лишаване от свобода, не е лишено по съответния ред от правото да заема определена позицияи не са му налагани мерки като извършител по Закона за защита от домашното насилие (по образец);
- Други документи по преценка на кандидата – документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение за асистент и/или копие от документ, удостоверяващ продължителността на професионален опит /при наличие на такива/.
С одобрените кандидати за заемане на длъжността „Социален асистент“ ще бъдат сключени трудови договори на 4 часов работен ден, като един „Социален асистент“ ще предоставя подкрепа на 2-ма потребители.
- Кандидатите за потребители заявяват желанието си да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа” по настоящ адрес, като при извършването на оценка на потребностите от ползване на услугата се изискват:
- Заявление-декларация /по образец/;
- Документ за самоличност (за справка);
- Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК;Медицински протокол на ЛКК; Други медицински документи – актуална епикриза и др.;
- Пълномощно (в случай, че кандидатът за потребител не заявява лично).
Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е 2 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвената предварителна оценка на потребностите и последващите индивидуална оценка на потребностите, индивидуален план за подкрепа и сключения договор за ползване на услугата.
Документи от кандидатите за заемане на длъжност „Социален асистент“ за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и Заявлениятаот кандидатите за потребители, желаещи да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“,в изпълнение на Закона за социалните услуги се подават в сградата на Община ОПАКА, ул. „Съединение” 3, стая 210 всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа.
За допълнителна информация тел. 0896685382, електронна поща – nesisabrieva@abv.bg