З А П О В Е Д
№РД-09-350/07.11.2024г.
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)
О Б Я В Я В А М :
Конкурс ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ НА ЗВЕНО ЗА ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Образователна степен – магистър;
- Професионална област –финанси, стопански и правни науки;
- Професионален опит – 4 години;
- Минимален ранг –III-ти младши;
- Вид правоотношение: Служебно;
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
6.1. да са дееспособни лица;
6.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
6.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
6.4. да имат най-малко три години стаж в областта на вътрешния или външния одит.
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип – Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Управленска компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на звеното за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационните цели;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл,ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Опака.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Изготвя и представя за съгласуване от кмета и от одитния комитет, ако има сформиран такъв, проект на статут на звеното за вътрешен одит, стратегически и годишен план за дейността по вътрешен одит. Координира взаимодействието с външните одитори. Участва в одитните ангажименти за даване на увереност чрез одит на системите, одит за съответствие, одит на изпълнението, финансов одит, одит на информационните системи и технологии и преглед на състоянието, като изготвя работна програма за конкретния одитен ангажимент, определя членовете и ръководителя на одитния екип, когато такъв се сформира, изготвя одитния план на одитния ангажимент, извършва конкретни тествания и контроли, извършва документални проверки, извършва материални проверки, след извършените проверки попълва работните документи, написва констатацията, изводите и препоръките по проверяваната задача; проверява и одобрява одитния доклад – за пълнота, обоснованост, точност, комплектова констатацията с доказателствата и я представя на ръководителя на одитираната организация и на кмета на Общината. Разпределя задачите на одиторите от екипа в съответствие с техния опит и компетенции, когато е определен одитен екип. Своевременно докладва на Кмета на общината за резултатите от одитните ангажименти и всички значими въпроси, породени от тях, дадените препоръки и предприетите действия за подобряване дейността на организацията, с цел да подобри дейността на одитираната организация и да подпомогне за превенция на порочни практики или неефективно управление и неправилно разходване и/или разпиляване на имущество. Изготвя и представя на Кмета на общината, на одитния комитет /ако има сформиран такъв/ и на общинския съвет шестмесечен и годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол. Осъществява функциите, правата и задълженията вменени му с Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешния одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на вътрешния одит и Методология, утвърдена от министъра на финансите.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: защита на концепция на тема „ Стратегическо управление и организация на дейността на Звеното за вътрешен одит в Общинска администрация – Опака“.
Разработените от кандидатите концепции се представят при подаване на документите в запечатан плик, подписан от кандидата, на който следва да бъде изписано – трите имена на лицето и длъжността, за която кандидатства, на плика се поставя входящ номер, съответстващ на входящия номер на заявлението за участие.
Концепцията да бъде в обем не повече от 10 страници и да съдържа:
а ) определяне на целите, приоритетните области, очакваните резултати в управлението и организацията на дейността на звеното, пътищата за постигането им;
б ) приложимост на идеите и вижданията за развитие на звеното;
в ) етапи за реализация на концепцията.
– Интервю
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
- Копие на сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
- Автобиография.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие: Документите се подават лично на адрес: гр.Опака ул.“Съединение“3 ,ет.2 Деловодството на общината. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obstinaopaka@abv.bg, като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 12 (дванадесет)дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Опака. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
Деловодството на Общинска администрация – Опака, на адрес: гр.Опака, ул.“Съединение“№3 се намира на втория етаж на административната сграда и работи всеки работен ден от 08:00 ч.до 12:00ч. и от 13:00ч. до 17:00 ч.
На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. Телефон за контакти: 06039/22-22 Татяна Йорданова – ст.специалист“ЧР“
VІІ. Граници на заплатата, определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация: минимална – 933 лв. (деветстотин тридесет и три лева), максимална – 2200 лв. (две хиляди и двеста лева). При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Опака и интернет страницата на Община Опака .
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
IX.На основание чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл.14 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители обявлението за конкурса да се публикува в Регистъра по чл.61, ал. 1 от Закона за администрацията и на интернет страницата на Община Опака.
Настоящата заповед да се връчи на старши специалист“Човешки ресурси“ и на заинтересованите длъжностни лица за сведение и изпълнение.
Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на Айфер Беадирова – Секретар на Община.
ГЮНЕР АШИМОВ :
Кмет на Община
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл. 44, ал. 1, т. 3 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 10а от Закона за държавния служител, във връзка с чл.10, ал.1 и ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСл), чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)и Заповед №РД-09-350/07.11.2024г.
О Б Я В Я В А :
Конкурс ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ НА ЗВЕНО ЗА ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
- Образователна степен – магистър;
- Професионална област –финанси, стопански и правни науки;
- Професионален опит – 4 години;
- Минимален ранг –III-ти младши;
- Вид правоотношение: Служебно;
- Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
6.1. да са дееспособни лица;
6.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
6.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
6.4. да имат най-малко три години стаж в областта на вътрешния или външния одит.
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
- Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
- Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
- Работа в екип – Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
- Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
- Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
- Управленска компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на звеното за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационните цели;
- Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
- Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл,ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Опака.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика: Изготвя и представя за съгласуване от кмета и от одитния комитет, ако има сформиран такъв, проект на статут на звеното за вътрешен одит, стратегически и годишен план за дейността по вътрешен одит. Координира взаимодействието с външните одитори. Участва в одитните ангажименти за даване на увереност чрез одит на системите, одит за съответствие, одит на изпълнението, финансов одит, одит на информационните системи и технологии и преглед на състоянието, като изготвя работна програма за конкретния одитен ангажимент, определя членовете и ръководителя на одитния екип, когато такъв се сформира, изготвя одитния план на одитния ангажимент, извършва конкретни тествания и контроли, извършва документални проверки, извършва материални проверки, след извършените проверки попълва работните документи, написва констатацията, изводите и препоръките по проверяваната задача; проверява и одобрява одитния доклад – за пълнота, обоснованост, точност, комплектова констатацията с доказателствата и я представя на ръководителя на одитираната организация и на кмета на Общината. Разпределя задачите на одиторите от екипа в съответствие с техния опит и компетенции, когато е определен одитен екип. Своевременно докладва на Кмета на общината за резултатите от одитните ангажименти и всички значими въпроси, породени от тях, дадените препоръки и предприетите действия за подобряване дейността на организацията, с цел да подобри дейността на одитираната организация и да подпомогне за превенция на порочни практики или неефективно управление и неправилно разходване и/или разпиляване на имущество. Изготвя и представя на Кмета на общината, на одитния комитет /ако има сформиран такъв/ и на общинския съвет шестмесечен и годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол. Осъществява функциите, правата и задълженията вменени му с Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешния одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на вътрешния одит и Методология, утвърдена от министъра на финансите.
ІV. Начин за провеждане на конкурса: защита на концепция на тема „ Стратегическо управление и организация на дейността на Звеното за вътрешен одит в Общинска администрация – Опака“.
Разработените от кандидатите концепции се представят при подаване на документите в запечатан плик, подписан от кандидата, на който следва да бъде изписано – трите имена на лицето и длъжността, за която кандидатства, на плика се поставя входящ номер, съответстващ на входящия номер на заявлението за участие.
Концепцията да бъде в обем не повече от 10 страници и да съдържа:
а ) определяне на целите, приоритетните области, очакваните резултати в управлението и организацията на дейността на звеното, пътищата за постигането им;
б ) приложимост на идеите и вижданията за развитие на звеното;
в ) етапи за реализация на концепцията.
– Интервю
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
- Писмено заявление за участие в конкурса по чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл) – по образец /Приложение 3/;
- Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от (НПКПМДСл) – декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
- Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобит ранг като държавен служител;
- Копие на сертификат “Вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
- Автобиография.
VІ. Място и срок за подаване на документите за участие: Документите се подават лично на адрес: гр.Опака ул.“Съединение“3 ,ет.2 Деловодството на общината. Документите може да се подават и по електронен път на адрес obstinaopaka@abv.bg, като в този случай заявлението по т.1 и декларацията по т.2, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 12(дванадесет)-дневен срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса в сградата на Община Опака. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.
Деловодството на Общинска администрация – Опака, на адрес: гр.Опака, ул.“Съединение“№3 се намира на втория етаж на административната сграда и работи всеки работен ден от 08:00ч.до 12:00ч.и от 13:00ч. до 17:00ч.
Телефон за контакти: 06039/22-22Татяна Йорданова – ст.специалист“ЧР“
VІІ. Граници на заплатата, определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация: минимална – 933 лв. (деветстотин тридесет и три лева), максимална – 2200 лв. (две хиляди и двеста лева). При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на входа на Община Опака и интернет страницата на Община Опака .
Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
IX.На основание чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл.14 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители обявлението за конкурса да се публикува в Регистъра по чл.61, ал.1 от Закона за администрацията и на интернет страницата на Община Опака.
Настоящото обявление да се връчи на старши специалист „Човешки ресурси“и на заинтересованите длъжностни лица за сведение и изпълнение.
Контрол по изпълнение на обявлението възлагам на Айфер Беадирова – Секретар на Община.
ГЮНЕР АШИМОВ :
Кмет на Община
З А П О В Е Д
№РД-09-366/21.11.2024г.
На основание чл. 44, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) и чл. 19, ал.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители(НПКПМДСл), във връзка с непостъпили заявления за участие
П Р Е К Р А Т Я В А М:
Конкурсната процедура за длъжността Ръководител на звено за вътрешен одит,обявена със Заповед №РД-09-350/07.11.2024г., поради непостъпили заявления за участие.
Настоящата заповед да се сведе до знанието на отговорните длъжностни лица за публикуване в Административния регистър, както и на интернет страницата на община Опака.
Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на Айфер Беадирова – Секретар на Община.
ГЮНЕР АШИМОВ :
Кмет на Община Опака
Изготвил:Т.Йорданова
ст.специалист“ЧР“